Wednesday 9 March 2011

SeJArah NaMa Ku (Bart Vs Mr SIFu).............

hahahah dah Kul 1:00 pg....Selamat Pagi Korang Semua,

apa la Mr Sifu nak merepk awal pagi nie...dalam kepala otak Mr Sifu nie nak bercerita pasal nama ku..ada sejarah sebenarnya nama aku nie...macam mana yerk Mr Sifu nak bercerita yerk...tapi sebelum tuh Mr Sifu dok terpk macam mana la aku nak singkat kan nama Mr Sifu nie...arghhhhhhhh kemudian la..taip la dulu selagi terdaya yerk...
Ok berbalik pasal sejarah nama ku...tapi sebelum tuh aku nak bercerita pasal career aku dulu sebab ia ada hubung kait dengan nama ku...Tapi pada asalnya nama aku sepenuhnya ialah Mohamad Badlisyah.tapi dalam familly mak ayah aku gelar aku "BENJI" sekali sekala sewaktu kecil aku di panggil dengan nama tuh dan di selang dengan panggilan manja ku "BADLI"...tapi lama kelamaan aku lebih selesa dengan namaku dipanggil "BADLI" baik dalam familly n kekawan..cuma kekadang la "BENJI" hanya digunakan oleh mak ayah ku je...bukan apa bunyi manja sangat...dah la aku nie agak ganaz orgnya tapi dalam ati ada taman...hahahahah tapi memang betul pun ati aku mudah tersentuh mudah sedih....ahhahaha ...itu nama aku sewaktu aku di usia remaja ku...ari demi ari aku semakin dewasa dan mula masuk alam pekerjaan...

Selepas je aku menamat pengajian ku di USM Penang dan bergelar Graduan dalam jurusan MAtematik dan Ekonomi, aku mulakan career ku....walau pun aku seorang yang pendiam dalam ati aku ada terdetik nak buat biz sendiri tapi baru lepas blaja ma..mana ada duit...so aku start dari bawah aku belajar jual kete...aku belajar jual kete PROTON...sempat la belajar selok belok dalam dunia permotoran nie..sempat la aku mengalami kerugian kerana silap aku juga..terlalu percayaan kan org...sampai la aku bleh ada bapa angkat kat penangyang berbangsa China..nama nya MR TEOH...aku banyak terhutang budi ngan dia...banyak benda aku belajar dalam dunia perniagaan..dia pun banyak memberi nasihat dan tunjuk ajar macam mana nak buat net work...aaah aku dah mula mengarut dah nak terkuar topik nie...ok..ok...bukan apa aku terpaksa cerita kerjaya aku sebab ia memang ada hubung kait dengan nama aku nie....

Selepas je aku bekerja as a sales Proton Edar dengan gaji pokok 300 aku berenti dan joint programe kerajaan "GRADUAN MENGANGGUR"...aku ambil programe BAHASA ENG...lepas tuh baru la aku berani nak speaking ngan org..leh la yes no yes no.hahahhahha...tapi nama aku pada dunia alam kerjaya dah berubah dari badli ke BARD...sebenarnya dalam univertsiti lagi dah mula di panggil BARD...kalau tak aku nak letak bad tapi bila dalam pronounce eng dah lain plak bunyi nya negetive aku pun letak la" r" jadi la BARD...kekal la sehingga aku diterima bekerja sebagai AGENT INSURANCE dengan MAYPARTNERS mewakili comp HONG LEONG ASSURANCE (HLA).....dalam MAYPARTNERS nie leadernya yang bernama MAY WONG dah mula tukarkan ejaan namaku....dari barD ke barT...atau BART SIMPSON...sebab dalam kepercayaan bangsa cina nama yang nak dibawa dalam dunia perniagaan sangat penting..mesti suatu nama yang baik dan famouse...aku nie mudah orgnya.Org tua-tua cakap TAK BANYAK SONGEH....so aku cakap la tak kisah as long bunyi dia tak berubah hanya tukar Huruf je...so bila dalam marketing aku dalam ins aku akan perkenalkan diri aku dengan nama BART SIMPSON..so senang org luar nak ingat nama aku...hampir 5 tahun aku bawa nama ku tuh...sehingga la skang...tapi kat umah still pakai nama "BADLI"..itu mak ayah ku je leh panggil dengan nama tuh...hhehehhehe
Tapi skang bila aku berkecimpung dalam dunia biz dobi mendobi nie...ditambah plak nama comp ku DOBI SIFU aku mula membawa nama ku dalam marketing  "MR SIFU"...hahhaha tapi itu hanya dalam dunia alam maya eletronik sahaja..kat luar masih "BART SIMPSON"....by the way thank to my father n my mom letakkan nama ku MOHAMAD BADLISYAH....

itu la alkisahnya.....

No comments:

Post a Comment